Все більше українських господарств вирощують малину, ожину, смородину, полуницю, вишню, лохину на продаж.
Це вигідно, якщо побудувати правильну бізнес-модель, знайти якомога більше каналів збуту продукції, розповіла експерт плодоовочевого ринку, керівник департаменту «Маркетинг-Аналітика» гуртового ринку «Шувар» Тетяна Гетьман, передає Gazeta.ua.
«Вирощування ягід — сезонний бізнес. Найбільше їх купують у червні —серпні. Полуниці та черешні на продаж найбільше вирощують у червні, вишні — у липні. Малина найбільший прибуток фермерам приносить у липні-серпні», — пояснює експерт.
За її словами, вирощувати ягоди взимку дорого і не рентабельно. Їх дешевше можна завезти з-за кордону.
«Сьогодні лохина — одна з найдорожчих ягід в Україні. Крім того, лідер зі зростання кількості плантацій. Водночас ціни на неї знижуються швидше, ніж на інші ягоди. Це пов′язано з великою конкуренцією виробників. Через це з′явилося багато неякісної та невідкаліброваної лохини. Деякі господарства вже розчарувалися у такому бізнесі. Цього сезону побачили значно дорожчу, ніж торік малину, вишню та черешню. Ціна зросла через погоду. Крім того, минулого сезону деякі господарства викорчовували малину через низьку ціну на неї», — говорить Тетяна Гетьман.
Вона додає, що в Україні немає даних, скільки та яких ягід вирощують. Бо багато продукції виробляють у приватному секторі.Україна щороку імпортує 26-38 тис. т кісточкових. Персиків і нектаринів завозить понад 50% від усього імпорту.